کاش زندگی...
کــــــــاش گاهی زنـــــــــدگی
[◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►]
داشت . . . !
کــــــــاش گاهی زنـــــــــدگی
[◄◄ι] [ ιι ] [■] [►] [ι►►]
داشت . . . !

فیل تنها حیوانی است که نمی تواند بپرد.
اختاپوس سه قلب دارد.
قلب میگو در مغز آن است.
ماهی قرمز تنها وقایع تا سه ثانیه قبل را به یاد می آورد.
مورچه ها هرگز نمی خوابند.
اگر ماهی قرمز را در محل تاریکی نگه دارید کم کم به رنگ سفید تغییر رنگ می دهد.
سگ های خال دار بدون خال متولد می شوند.
حلزون ها می توانند تا سه سال بخوابند و در این مدت هیچ غذایی نخورند.
موریانه ها وقتی به موسیقی هوی متال گوش می دهند چوب را با سرعت دو برابر می خورند.
مقاومت موش صحرایی در برابر بی آبی بیشتر از شتر است.
صدای نهنگ آبی بلند ترین صدایی است که یک موجود زنده می تواند تولید کند.
بازی هایی برای کاهش هراس اجتماعی و رفع خجالت و کمرویی کودکان
۱ - مسابقه گویندگی در این بازی هر کودکی سعی می کند متنی را که از قبل تنظیم شده است بدون اشتباه بخواند (به تقلید از گویندگان اخبار تلویزیون و رادیو). برنده کسی است که مسلط تر از دیگران بوده و کمتر اشتباه داشته باشد.
۲ - بازی «مصاحبه تلویزیونی» یکی از کودکان نقش فیلمبردار را با گذاشتن یک شی بر دوش ایفا می کند و فرد دیگر نقش مصاحبه گر را با گرفتن یک شی به عنوان میکروفن بازی می کند و از بچه های دیگر در رابطه با موضوعاتی که از قبل تنظیم شده است، سوالاتی می کند ازجمله در زمینه بهداشت دهان و دندان، رفتار در خانواده، رفتار در مدرسه، اطلاعات عمومی و...
۳- بازی «نقل خاطره، داستان، شعر، معما و لطیفه» از کودکان خواسته می شود با آرامش کامل، یکی از خاطرات خود یا داستان و شعری را که یاد دارند برای دیگر اعضای گروه تعریف کنند نتیجه گیری از خاطرات و داستان ها با هدایت بزرگ ترها و توسط اعضای گروه انجام می شود.
۴ - بازی «چه کسی می تواند دیگران را بخنداند» یکی از کودکان موظف می شود با انجام حرکات خنده دار، دیگر افراد را بخنداند. از دیگر افراد خواسته می شود در مقابل خندیدن مقاومت کنند چون برنده کسی است که افراد بیشتری را بخنداند.
۵ - بازی «کامل کردن یک داستان» یک نفر ابتدای یک داستان را تعریف می کند و از کودکان می خواهد که آن داستان را ادامه دهند. مثال: یک روز یک شکارچی در جنگل با یک شیر برخورد کرد... حالا بقیه داستان را یک نفر از کودکان ادامه می دهد و به همین ترتیب بقیه داستان را سایر کودکان ادامه می دهند.
۶ - بازی «کامل کردن یک شعر» یک مصرع از یک شعر خوانده می شود و از کودکان خواسته می شود که مصرع و بیت های بعد را به نحوی که وزن و قافیه به هم نخورد بگویند. برنده کسی است که شعرش نزدیک تر به مضمون اصلی باشد.
۷ - بازی «تکمیل جملات» برای کودکان یک سری جملات ناقص می خوانیم و آنها باید حدس بزنند که در جای خالی، چه کلمات و جملاتی را قرار دهند (این موارد می تواند در ابتدا، وسط یا آخر جمله باشد) مثال: ....... بارید و تمام لباس هایم خیس شد.
امروز با آنکه ........ راه می رفتم به زمین خوردم.
هر کسی که دوست دارد موفق شود باید...........
۸ - بازی «پاسخ به پرسش ها»
- کودکان باید به سوالات مطرح شده پاسخ صحیح دهند.
مثال: - وقتی هوا سرد می شود چه می کنیم؟
- وقتی هوا گرم می شود چه کاری می کنیم؟
- وقتی بنزین خودرو تمام می شود چه باید کرد؟
- وقتی که هوا تاریک می شود چه باید کرد؟
-وقتی می خواهیم خط صاف رسم کنیم از چه وسیله ای باید استفاده کنیم؟ و سوالاتی از این قبیل.
۹ - بازی «داستان سازی با تصاویر»
- یک سری از تصاویر مختلف را به کودکان نشان می دهیم و از هر کودک می خواهیم برای آن تصویر، یک داستان تعریف کند.
۱۰ - بازی «معلم بودن» این بازی با توجه به هدف های آن می تواند به شکل های مختلف اجرا شود ازجمله شیوه برخورد با بچه های تنبل و درس نخوان، روش های تشویق، روش های تنبیه، مشخصات یک معلم خوب، اخلاق و رفتار کلاسی و مواردی از این قبیل، که همه به شکل نمایشی قابل اجراست.
کودکان باید نقش های مختلف را بازی کنند تا به درک احساسات دیگران نائل شوند.
http://migna.ir/vdchkkni.23nv6dftt2.html
اینم چندتا عکس از کلاس دومی ها در مراسم شب یلدا در مدرسه

برای دیدن عکس ها به ادامه مطلب بروید ...

| آن سالیوان، مربی هلن کلر کودکان به هدایت و محبت بسیار بیشتر از دستورالعمل های آموزشی نیاز دارند. |
| آنجلا شوینت هنگامی که می کوشیم همه چیز را درباره زندگی به کودکان بیاموزیم، آن ها چیستی زندگی را به ما میآموزند. |
| از کتاب یک درخت در بروکلین می روید، بتی اسمیت چه هنگام شگفتی! زمانی که کودک درمی یابد می تواند واژه های چاپ شده را بخواند! |
| استاشیا توشر ما نگرانیم که کودک در آینده چه سرنوشتی پیدا می کند، اما فراموش می کنیم که او موجودی است که امروز هم وجود دارد. |
| افلاطون کودکان را مجبور به یادگیری نکنید، از راه بازی به آنها آموزش دهید. |
| الیزابت هاردویک بزرگترین هدیه برانگیختن شوقی برای خواندن است. |
| امیلی باچوالد کودکان در آغوش پدر و مادر کتابخوان می شوند! |
| بی اف اسکینر لازم نیست ما کتاب های بزرگ و محشر را آموزش دهیم، کافی است که شوق خواندن را به کودکان بیاموزیم. |
| جان جی پلامپ کودکان هنگامی گام به دنیای بزرگسالی مینهند که برای آن چه میپرسند پاسخی باشد. |
| جین لا برویر کودکان نه آیندهای دارند و نه گذشتهای، آنها از اکنون لذت میبرند. کاری که کمتر بزرگسالی انجام میدهد! |
| خورخه لویس بورخس من همیشه بهشت را یک جور کتابخانه تصور کرده ام! |
| دکتر سیوس بزرگ سالان، کودکان از کار افتاده اند. |
| دکتر سیوس یک انسان، یک انسان است. مهم نیست که او چقدر کوچک است. |
| رابرت براولت جهان به شمار کودکانی که هر لحظه در آن گام می گذارند تازه است! |

با سلام
بچه ها ی عزیزم حالا که به علت آلودگی هوا مدرسه ها تعطیل شده بهترین فرصت برای دوره و تمرین تو خونه ست.
تمرین برای تعطیلات :
از درس 1 تا 8 فارسی با دقت روان خوانی شود. ( همراه بخوان و بیندیش و حکایت ها )
املا از درس 1 تا 8 نوشته شود .( می تونید کلمه های مهم و یا جمله های مهم را
از روی کتاب بنویسید تا برای ارزشیابی هفته ی آینده خوب آماده باشید.)
چند تا تمرین عدد نویسی ریاضی هم براتون تو وبلاگ گذاشتم که توی دفتر وارد کنید و با دقت انجام بدید .
حفظ شعر رنگین کمان هم تمرین کنید.

پسر عزیزم تمرین های عدد نویسی زیر را در دفتر خود وارد کرده و با دقت انجام بده .
1- از عدد 100 تا 900 صد تا صد تا به عدد و به حروف بنویسید.
........ - ......... – 200 – 100
صد - دویست - سیصد - ........................................................................................
2- از عدد 220تا عدد 340 ده تا ده تا بنویسید.
-...... - ......... - .......... - ........... - ........... - .............. - ............ - .......... - 220-230
3- ادامه عدد های زیر را بنویسید.
------- - .......... - ............. - ........... - ............ - ........... - ............– 532 – 531
.......... - ......... - ............. - ........... - ........... - ............ - ............ - .........– 231- 230
4- عدد های زیر را به رقم بنویسید.
هفتصد و نود و پنج ............... صد و بیست و دو ............
دویست و شصت و یک . .............. چهار صد و هجده .............
پانصد و بیست ............. صد و پنجاه ...............
5- عدد های زیر را به حروف بنویسید.
.................................... 550 .......................................... 842
................................... 371 ........................................... 236
.................................. 163 ........................................... 900
................................... 110 .......................................... 725
گروه اول : پرهام در نقش پیرمرد - پارسا قلعه در نقش پیر زن - کیارش چغندر پر برکت - نوه ها : مسیح و پیام
گروه دوم : هوراد در نقش پیرمرد - امیر عباس در نقش پیرزن - رادین چغندر پر برکت - نوه ها : علیرضا دلجو و مهدی

برای دیدن عکس های بیشتر به ادامه مطلب بروید.........